Tampereen Sähkölaitos

Systam Respa vierailijahallinnan palvelu toi Tampereen Sähkölaitokselle helpon ja turvallisen tavan hallita vierailijaliikennettä. Suurimman hyödyn henkilökunta näkee kuitenkin tulleen palvelun parantamiseen, mikä näkyy asiakkaille muun muassa ennakkoviestien muodossa.

Systam Respa – selkein valinta

Tampereen Sähkölaitoksen asiakaspalvelupisteessä herättiin vierailijahallinnan tarpeeseen turvallisuusasioiden takia. Vierailijoiden liikkumista kiinteistössä ei kirjattu lainkaan ja hallitsematon vierailijaliikenne loi turvattomutta ja epävarmuutta.

Tehtyään vertailua palveluntarjoajista, Systam erottui joukosta nopeasti selkeimmällä palvelulla juuri siihen tarpeeseen, mikä Sähkölaitoksella oli. Ajatus kotimaisesta paikallisesta palveluntarjoajasta oli myös mukava ja Systam Respa -järjestelmä otettiin käyttöön syksyllä 2016.

Systam Respassa tuli heti kaikki mitä tarvitsimme. Näki, että sitä voi myös kehittää ja lisätä ominaisuuksia tarpeen mukaan.

Tampereen Sähkölaitoksen johdon assistentti Sari Pajula

Sähkölaitoksella otettiin käyttöön kattava Systam Respa -järjestelmä Prestige itsepalvelupätteellä ja aulahenkilökunnan toiminnoilla. Käyttöönotto sekä koulutukset sujuivat mutkattomasti ja uusi järjestelmä on otettu Sähkölaitoksella ilolla vastaan.

Pelkää hyvää palautetta!

kommentoi Pajula kysyttäessä henkilökunnan kokemuksista.

Myös vierailijat ovat olleet tyytyväisiä ja jopa yllättyneitä toimivasta itsepalvelukirjautumisesta. Henkilökunta onkin saanut asiakkailta runsaasti positiviista palautetta.

Parempaa palvelua ennakkoviesteillä

Respa-palvelun käyttöönotto on lisännyt Sähkölaitoksella turvallisuutta ja palvelun sujuvuutta. Itsepalvelupäätteen tuominen palvelupisteeseen vapautti myös resursseja muuhun käyttöön. Pääte toimii palvelupisteen apuna eikä sido lisähenkilöä vastaanottamaan vieraita.

Vierailijat kirjautuvat saapuessaan nimellä tai ennakkoon saamallaan QR-pikakoodilla. He saavat vierailijakortit ja saapuminen ja lähteminen tallentuvat järjestelmään. Henkilökunnan osalta palvelu on lisännyt tietoisuutta ja helpottanut vierailujen hallintaa. Kiitosta saa muun muassa Outlook-integraatio, jolla vierailujen kirjaaminen tapahtuu näppärästi.

Parhaimmaksi ominaisuudeksi Sähkölaitoksella on kuitenkin koettu ennakkoviestit, erityisesti vierailijan kannalta. Viestit lähtevät Sähkölaitoksella sekä sähköpostina, että tekstiviestinä. Kun vierailija saa ennakkoon viestin siitä, ketä on tulossa tapaamaan, miten kiinteistöön saavutaan ja miten pysäköidä, on se suuri lisäarvo.

Kyllähän se vierailu aina mukavammin alkaa, kun tietää onko oikeassa paikassa

toteaa Pajula.

Sähkölaitoksella ei järjestelmän hyvän toimintavarmuuden vuoksi ole jouduttu tukipyyntöjä juurikaan tekemään, mutta he kokevat yhteydenoton kynnyksen matalaksi. Tärkeintä on tunne, että aina voi ottaa yhteyttä!


Tampereen Sähkölaitos

Tampereen Sähkölaitos on moderni energiakonserni, joka toteuttaa parhaillaan voimakasta energiakäännettä, jonka avulla siirrymme fossiilisista tuotantopolttoaineista yhä enemmän kohti uusiutuvia. Tampereen Sähkölaitos on palvellut asiakkaitaan jo vuodesta 1888. Konsernin omistaa Tampereen kaupunki.

www.tampereensahkolaitos.fi