
Selkeyttä, hallintaa ja yhtenäisyyttä jokaiseen toimipisteeseen
Ennen Systam Visit –vierailijahallinnan palvelumme käyttöönottoa vierailijat kirjoittivat Nesteellä tietonsa käsin lomakkeille sekä allekirjoittivat erikseen NDA sopimuksen. Prosessi näyttäytyi vieraan kannalta vanhentuneelta, vierailijamäärien seuranta oli vaikeaa eikä vieraista jäänyt selkeää tilastotietoa. Lisäksi Espoon pääkonttorin aulapiste ruuhkaantui ajoittain, kun jokaisesta saapuneesta vieraasta täytyi erikseen soittaa vierailun vastaanottajalle.
Systam Visitin avulla koko vierailupolku saatiin automatisoitua kutsuista uloskirjaukseen. Käytössä olevan kalenteri-integraation avulla henkilökunnan omissa sähköposteissa luodut kalenterikutsut siirtävät kutsuttujen henkilöiden tiedot saumattomasti palveluun.
Nesteellä halutaan panostaa vierailukokemukseen ja tärkeänä osana sitä Real Estate Manager Esko Koho näkee automaattiset ennakkoviestit ja ilmoitukset.
”Kun vieras saa saapumisohjeet jo ennen vierailua, luo se ammattimaista kuvaa. Että olemme huomioineet nämä asiat!”
Saapuessaan vieraat voivat kirjautua joko itsenäisesti itsepalvelupäätteellä tai aulahenkilökunnan avustuksella. Ennakkoviestien QR-koodilla kirjautuminen vie vain muutamia sekunteja. Samalla hoituu sähköinen NDA sopimuksen allekirjoittaminen, josta tallentuu tieto palveluun.
”Vieraat ovat olleet tyytyväisiä. Myös meidän turvallisuuspuolellamme on tykätty, kun vierailutiedoista saadaan helposti halutut raportit.”
Aulan työkaluna toimiva webpalvelu on koettu helppokäyttöiseksi ja itsepalvelun mahdollisuus helpottaa työskentelyä ruuhkaisina aikoina. Isoille ryhmille aulassa vierailijakortit tulostetaan usein etukäteen.
Porvoon jalostamolla käytössä on myös Systam Pass –turvallisuusperehdytykset. Niiden avulla alueella vierailevat henkilöt voivat käydä läpi vaaditut turvakäytännöt ennakkoon tai paikan päällä. Näin sekä vieraiden vastaanotto että perehdyttäminen saadaan hoidettua automaattisesti ja todistetusti.
Joustavaa kumppanuutta
Systam on Nesteellä koettu pisimmälle viedyksi palveluksi vierailijahallinnan kentällä, joka kuitenkin mahdollistaa käyttäjälähtöisen kehittämisen. Yhteistyön Koho on kokenut joustavaksi ja suosittelee Systamin palveluita myös muille.
”Systam on reagoinut esittämiimme toiveisiin nopeasti. Palvelua kehitetään aktiivisesti, mikä on ollut mukavaa huomata.”
