Yhtenäiset vierailukäytännöt ja parempi vierailukokemus

  • Kansainvälinen kohde
  • ·
  • Usean toimipisteen ratkaisu
  • ·
  • Teollisuuslaitokset
  • ·
  • Toimistot ja yrityskiinteistöt
  • · ·
Yhtenäiset vierailukäytännöt ja parempi vierailukokemus
Systam Visit -vierailijahallinta ja Pass-perehdytyspalvelu ovat jo vuodesta 2015 varmistaneet Nesteellä sujuvan vieraiden vastaanoton parantaen vierailukokemusta, turvallisuutta ja tilastointia. Espoon pääkonttorilla, Porvoon jalostamolla sekä Singaporessa käytössä olevat palvelut ovat nyt osa Nesteen globaalia toimistokonseptia, joka huomioi yhtenäisen vierailukäytännöt läpi yrityksen.
Järjestelmän valinta oli helppoa, sillä vain Systamin Visit -palvelu täytti esittämämme tarpeet.
Esko Koho
Real Estate Manager, Neste Oyj
Neste

Selkeyttä, hallintaa ja yhtenäisyyttä jokaiseen toimipisteeseen

Ennen Systam Visit –vierailijahallinnan palvelumme käyttöönottoa vierailijat kirjoittivat Nesteellä tietonsa käsin lomakkeille sekä allekirjoittivat erikseen NDA sopimuksen. Prosessi näyttäytyi vieraan kannalta vanhentuneelta, vierailijamäärien seuranta oli vaikeaa eikä vieraista jäänyt selkeää tilastotietoa. Lisäksi Espoon pääkonttorin aulapiste ruuhkaantui ajoittain, kun jokaisesta saapuneesta vieraasta täytyi erikseen soittaa vierailun vastaanottajalle.

Systam Visitin avulla koko vierailupolku saatiin automatisoitua kutsuista uloskirjaukseen. Käytössä olevan kalenteri-integraation avulla henkilökunnan omissa sähköposteissa luodut kalenterikutsut siirtävät kutsuttujen henkilöiden tiedot saumattomasti palveluun.

Nesteellä halutaan panostaa vierailukokemukseen ja tärkeänä osana sitä Real Estate Manager Esko Koho näkee automaattiset ennakkoviestit ja ilmoitukset.

”Kun vieras saa saapumisohjeet jo ennen vierailua, luo se ammattimaista kuvaa. Että olemme huomioineet nämä asiat!”

Saapuessaan vieraat voivat kirjautua joko itsenäisesti itsepalvelupäätteellä tai aulahenkilökunnan avustuksella. Ennakkoviestien QR-koodilla kirjautuminen vie vain muutamia sekunteja. Samalla hoituu sähköinen NDA sopimuksen allekirjoittaminen, josta tallentuu tieto palveluun.

”Vieraat ovat olleet tyytyväisiä. Myös meidän turvallisuuspuolellamme on tykätty, kun vierailutiedoista saadaan helposti halutut raportit.”

Aulan työkaluna toimiva webpalvelu on koettu helppokäyttöiseksi ja itsepalvelun mahdollisuus helpottaa työskentelyä ruuhkaisina aikoina. Isoille ryhmille aulassa vierailijakortit tulostetaan usein etukäteen.

Porvoon jalostamolla käytössä on myös Systam Pass –turvallisuusperehdytykset. Niiden avulla alueella vierailevat henkilöt voivat käydä läpi vaaditut turvakäytännöt ennakkoon tai paikan päällä. Näin sekä vieraiden vastaanotto että perehdyttäminen saadaan hoidettua automaattisesti ja todistetusti.

Joustavaa kumppanuutta

Systam on Nesteellä koettu pisimmälle viedyksi palveluksi vierailijahallinnan kentällä, joka kuitenkin mahdollistaa käyttäjälähtöisen kehittämisen. Yhteistyön Koho on kokenut joustavaksi ja suosittelee Systamin palveluita myös muille.

”Systam on reagoinut esittämiimme toiveisiin nopeasti. Palvelua kehitetään aktiivisesti, mikä on ollut mukavaa huomata.”

Neste

Tietoja: Neste

Neste kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla.

Verkkosivu