Toteutimme toukokuussa vuosittaisen asiakaskyselymme. Lämmin kiitos kaikille vastanneille! Antamanne palaute on arvokasta ja auttaa meitä palvelemaan teitä paremmin. Lue alta tiivistyksemme tuloksista.
Näin tutkimme
Sähköinen asiakaskyselymme keräsi 200 vastausta noin 120:stä eri organisaatiosta. Vastaajina oli niin palvelujemme yhteyshenkilöitä, pääkäyttäjiä, aulapalvelua kuin muuta henkilökuntaa. Vuosittaisen kyselyn lisäksi keräämme palautetta jatkuvasti lyhyillä palautekyselyillä myynnin, toimitusten sekä asiakastukemme onnistumisesta. Niiden palautteet kuluneen vuoden ajalta ovat myös yhdistettynä tuloksiin.
Systam kumppanina
Näin arvioitte tyytyväisyyttänne toimintaamme asteikolla 1-5 (1=En lainkaan tyytyväinen 5=Erittäin tyytyväinen). Kaikkien asiakaskyselyn osa-alueiden keskiarvoksi saimme 4,4/5.

NPS
NPS on kansainvälisesti käytössä oleva asiakastyytyväisyysmittari. NPS-kysymyksessämme kysytään ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit Systamia ystävälle tai työtoverille?” Mikäli NPS-pisteet ovat yli 0, voidaan ajatella, että suurin osa asiakkaista suosittelisi palvelua. Yli +50 pistettä on jo erinomainen tulos. NPS lukumme on tältä vuodelta +57 ja laskettu kaikista saamistamme palautteista niin asiakaskyselyssä kuin muissa palautekyselyissä.

Palvelujemme hyödyt
Kysyimme teiltä palvelujemme tuomista hyödyistä erilaisilla väittämillä.
Systam Visit -vierailijahallinnan palvelumme käyttäjistä 96 % kokee, että palvelumme on parantanut heidän vierailu- ja asiakaskokemustansa. 94 % vastasi sen myös helpottaneen vieraiden kutsumista ja 93 % lisänneen turvallisuutta.
Systam Pass -perehdytyspalvelun osalta jopa 97 % vastasi sen tehostaneen organisaation toimintaa. 95 % vastaajista koki myös palvelun lisänneen turvallisuutta ja 94 % sen helpottaneen heidän omaa työtänsä.
Systam Rooms -ovenpielinäyttöjen käyttäjistä 93 % kokee niiden säästäneen heiltä aikaa. 94 % vastaajista koki myös näyttöjen tehostaneen yleistä toimintaa ja olevan toimintavarmoja.
Johtopäätökset ja toimenpiteet
Olemme aidosti kiitollisia saamastamme hyvästä palautteesta. Tavoitteemme on tuottaa teille arvoa ja on hienoa nähdä, että olemme siinä onnistuneet. Aina kuitenkin on varaa parantaa. Avoimet kommenttinne antoivat meille paljon tärkeää tietoa kehityskohteistamme, kiitos niistä. Olemme olleet yhteydessä kaikkiin yhteydenottoa toivoneisiin.
Esille nousseita asioita olivat erilaiset tekniset haasteet sekä toiveet uusista ominaisuuksista tai toiminnoista. Osa teistä toivoi myös tiiviimpää yhteydenpitoa emmekä aina olleet onnistuneet jättämään vahvaa muistijälkeä. Tulemme aktivoitumaan asiakassuhteiden hoidossa entistä enemmän sekä kehittämään palvelujamme entistä ketterämmin ja asiakaslähtöisemmin. Luvassa on myös jotain uutta, jotta yrityksenä olisimme entistä mieleenpainuvampi.
Laadun kehittäminen – niin tuotteissa kuin tavassamme toimia – jatkuu, ja uskomme, että voimme ylittää odotuksenne myös tulevaisuudessa.
Hyvästä yhteistyöstä kiittäen,
Systamilaiset