Älykäs rakennus takaa paremman vierailukokemuksen turvallisesti ja tehokkaasti

  • Business Parkit
  • ·
Älykäs rakennus takaa paremman vierailukokemuksen turvallisesti ja tehokkaasti
Ruoholahdessa sijaitseva Kiinteistö Oy Lepakko on vierailijamääriltään yksi Suomen vilkkaimmista yrityskiinteistöistä, jossa älykkäät Systam Visit -ratkaisut varmistavat sujuvan ja turvallisen vierailijaliikenteen hallinnan vilkkaassa moniyritysympäristössä. Yhteistyö Systamin kanssa mahdollistaa kiinteistön toiminnan yhteisen kehittämisen ja muuttuvien tarpeiden huomioimisen.
Hyvin toimiva kokonaisuus, jonka avulla olemme saaneet kokonaisuuden kiinteistössä hallintaan. Systam on meille kumppani, ei pelkkä järjestelmätoimittaja. Suosittelen heidän ratkaisujaan myös muille.
Heikki Niemi
Kiinteistöpäällikkö, Ilmarinen
Älykäs kiinteistö on datan ja teknisten järjestelmien sekä hyvän suunnittelun avulla syntynyt toimiva älykäs rakennus.

Yksi ratkaisu yhdisti turvallisuuden, vierailut ja kiinteistön älytoiminnot

Kiinteistö Oy Lepakon vieraiden vastaanotto toimi ennen kuten monen muunkin; aulapalvelu vastasi vieraiden kirjaamisesta ja ilmoittamisesta vastaanottajille. Työ oli aulahenkilöille kuormittavaa ja lisäksi käytäntö ei varmistanut kulunhallintaa ja turvallisuutta toivotulla tavalla.

Systamin kattava kokonaisratkaisu, joustavuus ja mahdollisuus yhdistää vierailijahallinta hankinnassa olevaan aulaporttijärjestelmään tekivät valinnan lopulta helpoksi.

Nyt Systam Visit toimii Kiinteistö Oy Lepakossa koko älykkään kiinteistön yhteisenä vierailijahallintajärjestelmänä, jossa jokaiselle yritykselle on omat personoidut profiilit ja asetukset.

Älykkäässä rakennuksessa vierailijahallinta mahdollistaa lisääntyneisiin vierailijamääriin vastaamisen lisäämättä henkilökuntaa. Neljä itsepalvelupäätettä täydentävät aulahenkilökunnan palvelua ja takaavat nopean ja sujuvan vastaanoton myös suurille ryhmille. Aulahenkilökunnan pääsy vierailijatietoihin webpalvelun kautta mahdollistaa saumattoman yhteistyön järjestelmän kanssa.

Kaikki toiminnot yhdessä

Kiinteistö Oy Lepakossa suureksi eduksi on koettu lukuisat integraatiot. Älykkäässä rakennuksessa vierailijahallinta on liitetty muun muassa porttijärjestelmään, pysäköintijärjestelmään, tila- ja tarjoilutilauksiin sekä vierailijakaappeihin, jolloin kaikki toiminnot saadaan hoidettua yhdellä kertaa.

Vierailijoille lähetettävän ennakkoviestin sisältämällä QR-koodilla avautuu puomi pysäköintihalliin ja pihalle tarjoten vieraille vaivattoman saapumisen. Aulatilassa koodin käyttö itsepalvelupäätteellä tai aulatiskillä mahdollistaa helpon ja nopean kirjautumisen.

Saamme positiivista palautetta erityisesti QR-koodista ja sen käytöstä myös parkkihalliin pääsyssä.

Laura Merisalo
Kiinteistöpäällikkö, Kiinteistö Oy Lepakko

Aulaportti-integraatio tehostaa vierailijoiden kulunvalvontaa

Vierailijakorttien sisältämän yksilöllisen QR-koodin avulla myös vieraiden kulunvalvonta saatiin yhdistettyä kiinteistössä käytössä oleviin KONE Turnstile -aulaportteihin. Porttien QR-lukijat lukevat vierailijan kortista koodin ja pääsyoikeus tarkistetaan lukemisen yhteydessä. Hyväksytyt vierailijat päästetään portista. Poistuttaessa portin kautta, vierailijat kirjautuvat automaattisesti ulos.

Tukipalvelulle kiitosta

Yhteistyö Systamin kanssa on koettu hyväksi ja luotettavaksi. Järjestelmä koskevat ilmoitukset tulevat nopeasti ja erityisesti henkilökohtainen tuki saa kiitosta.

”Tukipalvelu Systamilla on nopeaa! Apua saa, kun on ollut kysyttävää.”

Tietoja: Kiinteistö Oy Lepakko

Kiinteistö Oy Lepakossa Helsingin Ruoholahdessa toimii noin viisitoista yritystä. Kiinteistössä työskentelee 1800 henkilöä ja se vastaanottaa keskimäärin yli 300 vierailijaa päivittäin.