Yhteistyö syntyi käytännön tarpeista – ja tuotti heti tuloksia
Ennen Metsolla vieraat kirjoittivat tietonsa käsin vierailijalomakkeelle, mutta vanhanaikainen toimintatapa ei ollut linjassa huipputeknologiaa tuottavan yrityksen muiden käytänteiden kanssa. Tähän ongelmaan Systam Visit –vierailijahallinnan palvelu oli sopiva ratkaisu. Pääkonttorin pääaulasta löytyy kaksi itsepalvelupäätettä, sillä vierailijoita käy kiinteistössä paljon. Toinen kone onkin havaittu toimivaksi ruuhkahuippujen tasaamiseen. Kirjautumisen jälkeen laite tulostaa vierailijakortin ja ilmoittaa saapumisesta automaattisesti vierailun isännälle. Myös vierailijapysäköinti on helpottunut Visit-ratkaisun myötä, sillä autolla saapuvat vieraat voivat kirjata rekisterinumeronsa suoraan järjestelmään ilmoittautumisen yhteydessä.
Uusia palveluja ja nopeaa reagointia
Vieraat voidaan kirjata järjestelmään myös etukäteen, jolloin vierailija voi ilmoittautua saapuneeksi kätevästi QR-koodilla. Metson kiinteistöjohtaja Erkko Malinen kertoo, että koodilla kirjautuminen antaa vierailijoille hyvän fiiliksen ja kuvan yrityksestä. Lisäksi pian käyttöön saatavan uuden palvelun ansiosta henkilöt voidaan kirjata vieraiksi automaattisesti kalenterikutsujen kautta. Palvelun käyttöönoton jälkeen Malinen uskoo, että Systamin Visit-ratkaisu palvelee heitä vielä entistä tehokkaammin. Malinen on ollut tyytyväinen myös Systamin palveluun. Henkilökunta on nopeasti tavoitettavissa ja ratkaisua on kehitetty yksilöllisesti Metson tarpeiden mukaisesti.