Asiakaskysely 2024 – tulokset

31.10.2024

Uutiset

Toteutimme vuosittaisen asiakaskyselymme syyskuussa, kiitos kaikille vastanneille!  Antamanne palaute auttaa meitä vahvistamaan asiakasymmärrystämme ja tuottamaan teille entistä laadukkaampia palveluja. Lue alta tiivistyksemme tuloksista.

Tutkimuksen toteutus

Sähköisesti toteutettu kyselymme keräsi 216 vastaajaa ja 162 täyttä vastausta lähes sadasta organisaatiosta. Vastaajina oli niin palvelujemme yhteyshenkilöitä, pääkäyttäjiä, aulapalvelua kuin muuta henkilökuntaa. Vuosittaisen kyselyn lisäksi keräämme palautetta jatkuvasti lyhytkyselyillä myynnin, toimitusten sekä asiakastukemme yhteydessä. Niihin saadut palautteet kuluneen vuoden ajalta ovat myös yhdistettynä tuloksiin.

Systam kumppanina

Näin arvioitte tyytyväisyyttänne toimintamme eri osa-alueisiin asteikolla 1-5 (1=En lainkaan tyytyväinen 5=Erittäin tyytyväinen).

NPS

NPS on kansainvälisesti käytössä oleva asiakastyytyväisyysmittari. NPS-kysymyksessämme kysytään ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit Systamia ystävälle tai työtoverille?” Vastaaja vastaa kysymykseen arvolla 0–10 ja vastaukset luokitellaan siten, että 9–10 vastanneet ovat positiivisia suosittelijoita, 7–8 vastanneet ovat neutraaleja, ja 0–6 vastanneet ovat miinusmerkkisiä tyytymättömiä arvostelijoita. Nettosuositteluluku saadaan vähentämällä 9–10 vastanneiden suhteellisesta osuudesta 0–6 vastanneiden osuus. NPS-kokonaistulos asettuu skaalalle -100–100.

Mikäli NPS-pisteet ovat yli 0, voidaan ajatella, että suurin osa asiakkaista suosittelisi palvelua. Yli +50 pistettä on jo erinomainen tulos.

NPS lukumme on tältä vuodelta +51 ja laskettu kaikista saamistamme palautteista niin asiakaskyselyssä kuin muissa palautekyselyissä.

Palvelujemme hyödyt

Kysyimme teiltä palvelujemme tuomista hyödyistä erilaisilla väittämillä. 87 % vastanneista koki, että Systam Visit -vierailijahallinnan palvelumme on lisännyt heillä turvallisuutta sekä parantanut vierailu- ja asiakaskokemusta.

Systam Pass -perehdytyspalvelun osalta jopa 91 % vastasi sen lisänneen turvallisuutta. 90 % vastaajista koki myös palvelun tehneen toiminnasta tehokkaampaa.

Systam Rooms -ovenpielinäytöt puolestaan ovat helpottaneet kaikkien vastaajien omaa työtä. 89 % vastasi niiden myös tehostaneen organisaation toimintaa ja 88 % koki säästäneensä aikaa uuden palvelun ja näyttöjen myötä. 

Kiitos kaikille vastanneille

On hienoa nähdä, että asiakkaamme arvostavat palveluamme. Palautteen kerääminen on olennainen osa paitsi onnistumisemme seuraamista myös edellytys kehittymisellemme. Erityisesti avoimet kommenttinne antoivat meille paljon tärkeää tietoa kehityskohteistamme, kiitos niistä. Olemme yhteydessä kaikkiin yhteydenottoa toivoneisiin.

Kyselyn vastauksista nousi esiin tarve auttaa asiakkaitamme hyödyntämään palvelujamme paremmin läpi organisaation ja henkilöstön. Vierailijahallinnan osalta tulemme panostamaan erityisesti vieraiden ennakkokutsumisen ja sen hyötyjen esiin tuontiin.

Yhtä kaikki, tulemme jatkamaan niin tuotteidemme kuin muun toimintamme laadun kehittämistä ja uskomme, että voimme täyttää odotuksenne entistä paremmin myös tulevaisuudessa.

Hyvästä yhteistyöstä kiittäen,
Systamilaiset

Lue myös

Katso kaikki ajankohtaiset
Aulan automatisointi tuo säästöä miehitettyyn aulaan verrattuna – mutta tehostaa tarpeen tullen myös aulahenkilökunnan työtä.

Aulan automatisointi – vastaanota vieraasi vaivattomasti

Verkostoitumassa ensi kertaa Kuntamarkkinoilla

Vierailijahallinta ja turvallisuusperehdytykset osana turvallisuusstrategiaa

Esittelyssä Markus – Account Manager