Etusivu Ajankohtaista Asiakastarina: Kesko paransi tilojensa hallintaa ovenpielinäytöillä – ja sai etuja, joita ei osannut edes odottaa Asiakastarina: Kesko paransi tilojensa hallintaa ovenpielinäytöillä – ja sai etuja, joita ei osannut edes odottaa 12.10.2023 Blogit Jaa: Anu Luoma People & Communications Manager at Systam Kun tarve ja tuote kohtaavat hedelmällisessä ympäristössä, voi lopputulos olla enemmän kuin osiensa summa. Tämä on tarina Keskosta, ovenpielinäytöistä ja projektista, jolla saatiin merkittäviä parannuksia Keskon K-kampuksen tilanhallintaan sekä asiakaskokemukseen. Mistä kaikki lähti Keskon av- ja it-toteutuksista vastaavan Senior Manager Kurt Konkolan innostunut ääni kaikuu huoneessa. Istumme Teams-kokouksessa juttelemassa onnistuneesti toimitetun projektin tunnelmista. Systam Rooms -ovenpielinäyttömme ovat olleet osaltaan jo tovin pyörittämässä Suomen suurimman kaupan alan toimijan pääkonttorin, K-Kampuksen, arkea. Yli kymmenen vuotta sitten Keskolla mietittiin ensimmäistä kertaa tarvetta ovenpielinäytöille. Videoneuvotteluneukkareihin ja niiden hallintaa helpottaviin ratkaisuihin panostaminen osoittautui hyväksi ratkaisuksi viimeistään koronapandemian aikana. Ensimmäisen toimittajan ratkaisu oli kuitenkin alkanut tuottamaan harmaita hiuksia ja kuormitti henkilökuntaa. “Yli puolet vanhoista laitteistamme ei noussut sähkökatkon jälkeen itsenäisesti toimintaan. Etäpäivityksiä ei pystynyt tekemään ja asiantuntijan piti juosta paikalle. Lopulta toimittaja lopetti näyttöjen tuen.“ Kurt Konkola Senior Manager Kesko päätti järjestää kilpailutuksen korvaavalle ratkaisulle. Samaan aikaan meillä oli käsissämme uusi tuote, Systam Rooms -ovenpielinäytöt neuvottelutilojen helppoon hallintaan Microsoft Office 365-ympäristössä. Kilpailutuksessa Konkolan sanoin meitä puolsivat niin kustannusnäkökulma kuin kattavat toiminnot. Sekä rohkeus. ”Systam oli ehdottomasti kilpailutusvaiheessa paras. Oikea tuote oikeaan aikaan.” Lisää toimintavarmuutta ja ylivertaisia ominaisuuksia Keskon näkökulmasta Systam Rooms täytti kaikki heidän asettamansa vaatimukset, ja enemmänkin. “Oli edulliset laitteet ja kattavat ominaisuudet. Muun muassa automaattiset OTA-päivitykset sekä pysty- ja vaakakäyttöön mukautuva softa, mitä ei ollut muilla.” Laitteiden käyttöönoton ja testausvaiheen aikana koettiin myös iloinen yllätys. Vanhassa ratkaisussa hiertänyt huono toimintavarmuus loisti poissaolollaan. “Vikavirtatestit olivat hyvät. 100 % laitteista nousi toimintaan sähkökatkon jälkeen. Oli ihan huikea juttu. Olimme valmistautuneet, että tulee ongelmia, mutta ei tullutkaan.” Asiakas osana jatkokehitystä Rooms-ratkaisumme myytiin Keskolle pilotin hengessä, jossa tavoitteena oli jatkokehittää tuotetta asiakaslähtöisesti. Asiakkaalta saatu palaute ja kokemukset ovatkin olleet ensisijaisen tärkeitä ratkaisun hioutumisessa entistä paremmaksi. Mikään softa tai laite ei ole immuuni bugeille. Joskus tilavarausnäytöt ovat voineet jäädä pyörittämään synkronointia tai valot eivät olekaan vaihtuneet varatuiksi. Yhteiset arvot ja niiden päälle rakennettu avoin kumppanuus ovat kuitenkin Konkolan mukaan toimivan yhteistyön ytimessä. ”Arvostan avointa, rehellistä ja suoraa keskustelua. Ongelmia tulee aina mutta keskeistä on, miten ne hoidetaan.” Parhaimmillaan asiakas herättää tuotekehityksessä asiakasnäkökulman. Arvokkaat ideat ja toiveet saavat mahdollisuuden jatkojalostua ja lopputuloksena syntyy entistä parempi tuote – kaikille osapuolille. “Systamilla saimme paljon mitä emme edes pyytäneet. Yhteistyön kautta on tullut etuja, joita ei osattu odottaa, sekä halu kehittää ratkaisua yhdessä eteenpäin.” Tulevia kehityskohtia ovat ainakin hallintatyökalun monipuoliset ominaisuudet, kuten kattavat ohjeistukset, edistynyt laitteiden ja lisenssien hallinta sekä automaattiset vikailmoitukset. Kaikki, mikä vähentää turhaa kontaktointia ja lisää asiakkaan näkyvyyttä näyttöjen toimintaan. Pieni näyttö – iso arvo Keskeisin Systam Rooms:n tuoma arvo Keskolle on K-Kampuksen ja sen arjen, kuten palaverikäytäntöjen mutkaton, tehokas ja ”näkymätön” toiminta. Aivan kuten Konkolan saapuessa sopimaamme haastatteluun. “Olin varannut aamulla tämän huoneen. Minua ennen näkyi varaus. Jos ei olisi näyttöjä ja systeemejä, aina saisi epäröidä, keskeytellä ja etsiä tiloja. Ovenpielinäytöillä saa tsekattua tilan statuksen helposti. Ja reagoitua tulevaan esimerkiksi lähtemällä ajoissa. Näytöt parantavat tilanhallintaa ja asiakaskokemusta ihan älyttömästi. Isoja asioita pienelle näytölle.” Päätän haastattelun kysymällä mitä Konkola vastaisi, jos tuttava tai kollega kysyisi meistä. Noh, se selviää oikeasti vasta kysymällä, mutta puhetta kuulemma riittäisi, koska kyseessä on loistava tuote ja onnistunut kumppanuus. Kiitos Kurt, niin meistäkin. Ota sinäkin enemmän irti kokous- ja neuvottelutiloistasi ja maksimoi sujuva työympäristö Systam Rooms -ratkaisumme avulla. TUTUSTU OVENPIELINÄYTTÖIHIN Lue myös Katso kaikki ajankohtaiset Uutiset Asiakaskysely 2024 – tulokset 31/10/2024 Blogit Aulan automatisointi – vastaanota vieraasi vaivattomasti 22/10/2024 Blogit Verkostoitumassa ensi kertaa Kuntamarkkinoilla 01/10/2024 Blogit Vierailijahallinta ja turvallisuusperehdytykset osana turvallisuusstrategiaa 26/08/2024