Digitaalinen perehdyttäminen tuo helppoutta ja mielenrauhaa aina päiväkodeista rakennustyömaille

18.05.2021

Blogit

Tarve etänä, itsenäisesti työpaikalla tai vierailtavassa kohteessa suoritettaville varmennetuille perehdytyksille ja koulutuksille on kasvanut. Digitaalinen perehdyttäminen mahdollistaa aina valmiit sisällöt, suorittamisen missä ja milloin vain sekä luotettavan suoritusten dokumentoinnin.

Digitaalinen perehdyttäminen taipuu moneen tarpeeseen – sijaistavalle päiväkodin työntekijälle tulisi antaa tiivis perehdytys ja ohjeistus, työmaalla vierailijan pitäisi hyväksyä turvallisuusohjeet tai kaikkien työntekijöiden tulisi (oikeasti) lukea tärkeä tiedote. Kaikkia näitä tilanteita kun yhdistää halu saada olennainen tieto saavuttamaan oikeat ihmiset.

Informaatiotulvan aika on tehnyt entistä haastavammaksi saada oleellinen tieto perille todennetusti. Ihmisten liikkuminen ja etätyöskentely asettavat yhä enemmän vaatimuksia monipuolisille ja ketterille toimintatavoille. Tarvitsemme helppoja tapoja tuottaa koulutuksia, ohjeistuksia ja tiedotteita niin, että ne saavuttavat oikeat ihmiset missä ja milloin vain – ja niin, että suorituksista jää jälki.

Tällöin on aika ottaa käyttöön moderni digitaalinen perehdytys.

Miksi perehdyttää digitaalisesti?


1. Monipuolisia sisältöjä, helposti

Digitaaliset sisällöt mahdollistavat monipuoliset esitystavat kuvista tekstiin ja videoihin. Kun materiaalit ovat koottuna yhdessä paikassa, on niiden päivittäminen helppoa.

2. Vakioitu laatu

Kun perehdytyksen sisältö ja suoritustapa on vakioitu, ei perehdytyksen laatuun pääse vaikuttamaan vaihtelut materiaaleissa tai perehdytystä tarjoavassa henkilössä.

3. Dokumentoidut suoritukset ja tentit

Kun sisällön läpikäynti ja hyväksyminen vaatii suorittajalta aktiivisen hyväksynnän, on haluttu tieto todennetusti saavuttanut lukijansa. Askelta pidemmälle voidaan mennä tenttimisellä, jossa muutamalla kysymyksellä voidaan varmistaa tiedon sisäistäminen.

4. Missä vain, milloin vain – laitteesta riippumatta

Hyvin toteutettu digitaalinen palvelu mahdollistaa perehdytysten suorittamisen kotona, työpaikalla, missä vain. Sisällöt ovat luettavissa niin puhelimella, läppärillä kuin tabletilla.

5. Mielenrauhaa ja tehokkuutta

Selkeä prosessi, aina valmiit sisällöt, automaatiot sekä todennetut suoritukset paitsi säästävät aikaa, tuovat myös mielenrauhaa ja lisäävät turvallisuutta kaikille osapuolille.

Esimerkkejä käyttökohteista


Uuden työntekijän perehdytys ja koulutus

Kattava työhön perehdytys vakioidussa muodossa antaa hyvät lähtökohdat ja edellytykset työn aloittamiselle. Valmiit materiaalit ja automaattinen lähettäminen helpottavat prosesseja ja säästävät esimiesten työtä.

Sijaisen ohjeistaminen

Kiireisissä tilanteissa valmis perehdytys voidaan tarjota välittömästi kuluttamatta aikaa ja vaivaa vakituiselta henkilökunnalta. Tentin avulla voidaan varmistaa, että sijainen on sisäistänyt kaikki tärkeimmät ohjeet ja käytännöt ennen työn alkua.

Työmaan turvallisuusperehdytys

Turvallisuus- sekä muut ohjeet voidaan käydä läpi ennen työmaalle saapumista tai paikan päällä päätelaitteen avulla. Hyväksyttämällä turvallisuusohjeet dokumentoidulla merkinnällä huolehditaan turvallisuudesta ja vastuista kaikille osapuolille.

Yrityksen vierailijat

Yritykset ja kiinteistöt voivat yhdistää kyselyjä ja perehdytyksiä osaksi vierailujen hallintaa, jolloin sekä vierailijoiden vastaanotto että perehdyttäminen saadaan hoidettua automaattisesti ja todennetusti.

Sisäinen viestintä

Tärkeän informaation jakelu erillisen palvelun kautta herättää huomion ja kuittauksen vaatiminen varmistaa, että henkilöstö on sisäistänyt ilmoitetut asiat ja tiedot.

Systam Pass -palvelumme perehdyttää digitaalisesti, helposti ja todennettavasti

Systam Pass on suomalainen dokumentoiva verkkopalvelu varmennettuun digitaaliseen perehdyttämiseen. Pass välittää kutsut, hoitaa koulutukset ja dokumentoi käydyt perehdytykset laitteesta riippumatta, milloin ja missä tahansa.



Haluatko kuulla lisää Pass-palvelustamme? Katsotaan yhdessä ratkaisut teidän tarpeisiinne!

Lue lisää blogiartikkeleita

Katso kaikki ajankohtaiset

Myynti meni verkkoon, mutta aidoista kohtaamisista hyötyvät niin asiakas kuin myyjä

Valitse vierailijakortti, joka oikeasti lisää turvallisuutta

Miksi asiakkaamme tulevat jäädäkseen?

Ystävämme pömpeli