Valitse vierailijakortti, joka oikeasti lisää turvallisuutta

17.10.2022

Blogit

Käykö teillä vieraita? Kortti rinnassa on helppo tapa tehdä vieraista tunnistettavia muulle henkilökunnalle, mutta hyvä vierailijakortti on enemmän kuin pala paperia. Kokonaisvaltaiseen vierailujen hallintaan yhdistettynä vierailijakortit nostavat olennaisesti sekä organisaatiosi turvallisuutta että vierailukokemusta.

Jokaiselle organisaatiolle, suurelle tai pienelle, on tärkeää tietää ja hallita keitä heidän tiloissaan liikkuu. Vastuu niin vieraiden kuin oman henkilökunnan sekä tilojen ja tietojen turvallisuudesta on syy, miksi sähköinen vierailijahallintajärjestelmä tulisi olla käytössä kaikkialla. Vierailijakortit ovat näkyvä ja tärkeä osa sitä.

Millainen on hyvä vierailijakortti?

Oletko joskus kirjannut tietosi vieraskirjaan ja saanut rintaasi kortin, jossa lukee kissankokoisin kirjaimin ”Vierailija”? Niin mekin, ja valitettavan usein. Nämä vanhanaikaiset kortit kuuluvat syystä menneisyyteen.

Hyvä vierailijakortti sisältää minimissään vierailijan etu- ja sukunimen, yrityksen logon ja nimen, vastaanottajan nimen sekä vierailun ajankohdan. Muita mahdollisia tietoja ovat esimerkiksi kuva, QR-koodi sisään- ja uloskirjauksia ja kulkuoikeuksia varten, wifi -koodit sekä muut vierailun lisätiedot.

Nykyaikaisen vierailijahallinnan palvelun avulla voit helposti kerätä vieraaltasi kaiken tarvitsemasi tiedon digitaalisesti yksinkertaisella ja luotettavalla prosessilla. Kutsutut vieraat voivat täyttää tietonsa ennakkoon, jolloin kirjautuminen paikan päällä on nopeaa. Odottamattomat vieraat voidaan saapuessa ohjata täyttämään tietonsa itsepalvelupäätteellä tai aulapalvelun henkilökunnalle.

Kirjautumisen päätteeksi vieraillesi tulostuu yksilöllinen vierailijakortti, joka sisältää kaiken tarvittavan ja voit olla varma, että tiedot tallentuvat turvallisesti.

Vierailijakortin hyödyt

Ilmeisin syy vierailijakorttien käytölle on turvallisuus. Ne ovat helppo tapa tunnistaa tiloissa liikkuvat ulkopuoliset etenkin, jos henkilökunnalla on käytössä omat henkilökorttinsa. Kortiton henkilö on tällöin helppo havaita.

Yksilöllinen vierailijakortti myös varmistaa, että kaikkien sisään tulevien henkilöiden tiedot on kirjattu sähköisesti ylös. Digitaalisesti tallennetut tiedot ovat avain tietojen helppoon löydettävyyteen sekä statistiikkaan, jonka avulla saat hyvän käsityksen mihin aikaan, kuinka paljon ja minkälaisia vierailijoita tiloissanne käy. Tämä mahdollistaa esimerkiksi turvakäytäntöjen hallinnoimisen.

Vierailijakorttiin tulostuva QR-koodi voi myös tukea vierailijoiden kulunhallintaa. Sallimalla kulku porteista tai ovista vain QR-koodia näyttämällä on tehokas tapa pitää ei-toivotut vierailijat poissa valituista tiloista.

Äläkä unohda vierailukokemusta! Vierailukortteja voidaan käyttää vahvistamaan brändiä sekä hyvää ensivaikutelmaa. Ne myös viestivät vieraallesi, että asetat organisaatiosi ja vieraidesi turvallisuuden etusijalle.

Meiltä saat vierailijakortit ja enemmänkin

Systam Visit -vierailijahallinta on palvelu, joka paitsi tulostaa vierailijakortit, myös tallentaa kattavat tiedot vierailuista ja vieraista tietoturvallisuuden ja GDPR-säädökset huomioiden. Samalla se mahdollistaa vierailijaliikenteen kulunhallinnan kiinteistössä monin eri tavoin. Palveluun on saatavilla laajat integraatiot mukaan lukien mm. turvallisuus- ja muut digitaaliset perehdytykset, pysäköinti ja pysäköinnin valvonta sekä työpiste- ja tilavaraukset. Systam Visit soveltuu satunnaisten vieraiden vastaanotosta aina tuhansiin päivittäisiin kävijöihin, itsepalveluna tai aulahenkilökunnan apuna.

Ja viimeinen silaus? Sillä on myös väliä, miltä vierailijakorttisi näyttää ja tuntuu. Tarjoamme vierailijakorteissa lukuisia eri malleja ja materiaaleja aina uudelleen käytettävistä muovikorteista paperisiin tarrakortteihin. Kortit voidaan brändätä yritysilmeenne mukaiseksi ja kiinnitykseen voit valita kotimaiset muovitaskut tai nauhalliset vierailijapassit.

Heitä siis huolesi ja anna meidän auttaa – täyden palvelun kumppanina.

Luitko jo nämä?

Katso kaikki ajankohtaiset

Myynti meni verkkoon, mutta aidoista kohtaamisista hyötyvät niin asiakas kuin myyjä

Miksi asiakkaamme tulevat jäädäkseen?

Ystävämme pömpeli

Meneekö vieläkin vihkoon?