Asiakaskysely 2022 – tulokset

15.06.2022

Uutiset

Toteutimme vuosittaisen asiakastyytyväisyyskyselymme jälleen toukokuussa. Vilkastunut toimistoille paluu kuului iloksemme kyselymme kommenteissa ja useissa kohteissa palvelujemme hyödyt (sekä kehityskohteet) ovat koronan vaikutusten jälkeen nousemassa vihdoin kunnolla esiin. Olemme päässeet myös kohtaamaan yhä useampia teistä kasvokkain niin myynnissä, koulutuksissa kuin lähituessa – emmekä voisi olla siitä iloisempia!

Kiitos kaikille, jotka jakoivat ajatuksiaan yhteistyöstämme sähköisessä kyselyssämme. Saimme 144 vastausta yli sadasta eri organisaatiosta. Vastaajina oli palvelujemme yhteyshenkilöitä ja pääkäyttäjiä, aulapalvelua sekä muuta henkilökuntaa. Keräämme palautetta myös jatkuvasti lyhytkyselyillä myynnin, toimitusten sekä tukipalvelumme tikettien yhteydessä. Niiden keskiarvot kuluvalta vuodelta ovat myös mukana tulosten esittelyssä.

Systam kumppanina

Tyytyväisyys toimintaamme eri osa-alueilla asteikolla 1-5 (1=En lainkaan tyytyväinen 5=Erittäin tyytyväinen)

Eniten kiitosta saimme tukipalveluistamme, asiakkuuden hoidosta ja palvelujemme teknisestä laadusta. Kustannustehokkuudessa näitte viime vuosien tapaan eniten kehitettävää. Emme ole halvin, tiedämme sen, mutta teemme jatkuvasti töitä, jotta palvelumme tuovat aidosti eniten vastinetta rahallenne. 

Miten palvelumme hyödyttävät asiakkaitamme? 

 Pyysimme teitä arvioimaan eri väittämiä palvelujemme osalta. Tuloksissa esitämme väittämiin positiivisesti suhtautuneiden osuuden (osittain tai täysin samaa mieltä). 

Systam Visit vierailijahallinan palvelu on…

Systam Pass perehdyttämisen palvelu on…

Tyytyväisyys palvelujemme eri osa-alueisiin 

Systam Visit vierailijahallinta 
 
Vierailun ilmoittamisen helppous 4,2 
Ilmoitukset saapuneista vierailijoista 4,3 
Toimintavarmuus 4 
Tuki ongelmatilanteissa 4,3 
Webpalvelun käytön helppous 4,3 
Webpalvelun toimintojen kattavuus 4 
Raportointiominaisuudet 3,8 
Muutoksista ja päivityksistä tiedottaminen 4,2 
 
Systam Pass perehdyttäminen 

Käytön helppous 3,6 
Toimintavarmuus 4,1 
Tuki ongelmatilanteissa 4,2 
Toimintojen kattavuus 3,6 
Raportointiominaisuudet 3,8 
 

NPS (Net Promoter Score) 

NPS on kansainvälisesti käytössä oleva asiakastyytyväisyysmittari. NPS-kysymyksessämme kysytään ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit Systamia ystävälle tai työtoverille?” Vastaaja vastaa kysymykseen arvolla 0–10 ja vastaukset luokitellaan siten, että 9–10 vastanneet ovat positiivisia suosittelijoita, 7–8 vastanneet ovat neutraaleja, ja 0–6 vastanneet ovat miinusmerkkisiä tyytymättömiä arvostelijoita. Nettosuositteluluku saadaan vähentämällä 9–10 vastanneiden suhteellisesta osuudesta 0–6 vastanneiden osuus. NPS-kokonaistulos asettuu skaalalle -100–100.  
 
Mikäli NPS-pisteet ovat yli 0, voidaan ajatella, että suurin osa asiakkaista suosittelisi palvelua. Yli +50 pistettä on jo erinomainen tulos. 

NPS lukumme +54 on laskettu kaikista saamistamme NPS-palautteista niin asiakaskyselyssä kuin muissa palautekyselyissä. Pidämme sitä erittäin hyvänä tuloksena, etenkin kun vastaajina on yhteyshenkilöiden lisäksi palvelujemme muita loppukäyttäjiä.  

Johtopäätökset ja toimenpiteet 

Palautteen kerääminen on olennainen osa paitsi onnistumisemme seuraamista myös edellytys kehittymisellemme. Lämmittävien kiitosten ohella saimme kyselyn avoimissa kommenteissa paljon tärkeää konkreettista tietoa kehityskohteistamme sekä kokemistanne haasteista. Customer Success -tiimimme käy palautteet tarkasti läpi ja on yhteydessä kaikkiin akuutteja toiveita tai ongelmia esiin nostaneisiin. Olettehan aktiivisesti jatkossakin yhteydessä kaikissa mieltä askarruttavissa asioissa. 

Näihin asioihin ME aiomme panostaa erityisesti jatkossa: 

  • Palvelumme tulevat kokemaan lähitulevaisuudessa historiansa isoimpia uudistuksia. Olemme niiden kehityksessä ottaneet huomioon entistä helpomman ja sujuvamman käyttökokemuksen sekä monipuolisemmat toiminnot ja raportoinnin. 
  • Kiinnostus koulutuksia ja opastuksia kohtaan on edelleen korkea. Tartumme tähän jatkossa entistä paremmin. 
  • Asiakkuuden hoitoon ja yhteydenpitoon haemme asiakaskohtaista tasapainoa. Etsitään yhdessä teille sopivat mallit ja yhteydenpidon määrä. 
  • Teemme töitä, jotta jokainen teistä saa jatkossakin laskun, jonka maksaminen ei kirvele. Laadukas kokonaispalvelu on avain lupaukseemme: Olemme kumppani, jolta saat priimaa nyt ja tulevaisuudessa. 

Kiitos! Jos sinulla on kysyttävää, annamme lisätietoja mielellämme.

Lue myös

Katso kaikki ajankohtaiset

Asiakaskysely 2024 – tulokset

Aulan automatisointi tuo säästöä miehitettyyn aulaan verrattuna – mutta tehostaa tarpeen tullen myös aulahenkilökunnan työtä.

Aulan automatisointi – vastaanota vieraasi vaivattomasti

Verkostoitumassa ensi kertaa Kuntamarkkinoilla

Vierailijahallinta ja turvallisuusperehdytykset osana turvallisuusstrategiaa