Etusivu Ajankohtaista 4 vinkkiä kiinteistöomistajille – Näin lisäät vuokralaistesi tyytyväisyyttä 4 vinkkiä kiinteistöomistajille – Näin lisäät vuokralaistesi tyytyväisyyttä 08.03.2023 Blogit Jaa: Anu Luoma People & Communications Manager at Systam Jotta kiinteistösi olisi houkutteleva niin uusille kuin vanhoille vuokralaisille, tulee sen vastata tämän päivän tarpeita. Listasimme muutaman vinkin, millä parannat vuokralaistesi kokemusta ja ylität heidän odotuksensa. Kiinteistöjen tehtävä on palvella siellä liikkuvia ihmisiä ja heidän tarpeitaan. Viime vuosina tarpeet ja odotukset työtiloille ovat kasvaneet ja ihmiset odottavat tiloilta jotain parempaa kuin kotitoimistolta. Kun haluat varmistaa houkuttelevan kiinteistön, jossa vuokralaisesi pysyvät hymyssä suin, ota huomioon ainakin nämä asiat: 1. Tee tiloistasi saavutettavat ja esteettömät Ihmiset tekevät todennäköisemmin jotain, jos se on helppoa. Jos haluat saada ihmisiä tiloihisi ja toimistoille, tee kiinteistöösi saapuminen ja siellä työskentely helpoksi ja esteettömäksi. Ensimmäinen asia ovat kulkuyhteydet ja pysäköinti. Onko pysäköinti vaivatonta tai miten esimerkiksi pyörien säilytys on huomioitu? Entä onko pääsy pääoville selkeä ja mahdollinen esimerkiksi takseille. Toimiva kiinteistö mahdollistaa kaikille tasavertaisen liikkumisen ja toimintamahdollisuudet työskentelytiloissa. Lait ja asetukset edellyttävät esteettömyysratkaisuille tietyt minimivaatimukset. Erityisesti suurissa kohteissa on silti mietittävä, kannattaako koko kiinteistöä varustaa kaikkein laajimpien vaatimusten mukaisesti. Usein on järkevää panostaa eniten esimerkiksi yleisiin kulkutiloihin ja yhteisiin asiakas- ja kokoustiloihin, joissa käy myös kiinteistön ulkopuolisia henkilöitä. 2. Huolehdi turvallisuudesta ja arjen sujuvuudesta Kiinteistössäsi työtä tekevät arvostavat mukavaa, sujuvaa ja turvallista arkea. He tarvitsevat vaivattoman, mutta turvallisen tavan kävellä ovista sisään. On oltava selkeä käsitys siitä, kenen pitäisi päästä mihinkin rakennuksen alueeseen ja milloin. Kattavaan kulunhallintajärjestelmään panostaminen vastaa niihin tarpeisiin. Vuokralaisesi tekevät todennäköisesti päivittäin yhteistyötä myös useiden ulkopuolisten ihmisten kanssa. Vuokralaistesi tulee olla tietoisia siitä, kuinka kiinteistössä vastaanotetaan ja kirjataan vierailijoita. Tee siitä helppoa ottamalla käyttöön usean yrityksen kiinteistöille sopiva automatisoitu vierailijahallinta, joka huolehtii vierailijoiden vastaanoton ja kulunvalvonnan täysin itsenäisesti tai aulapalvelun apuna. Ja ilmoittaa vuokralaisillesi saapuneista vierailijoista. Vierailijahallinnan ratkaisu lisää turvallisuutta, tarjoaa loistavan ensivaikutelman vierailijoille ja tekee vuokralaistesi arjesta sujuvaa. Yhdellä ja samalla palvelulla huolehdit yhtenäisen vierailijaliikenteen hallinnan, mahdollistaen samalla vuokralaiskohtaiset tarpeet ja asetukset. 3. Tarjoa jotain extraa Mieti, mikä tekee kiinteistöstäsi houkuttelevamman paikan kuin kotitoimisto. Usein näennäisesti pienet asiat ratkaisevat paljon; viihtyisät tilat, hyvä ja kuuma kahvi, loistava työergonomia tai vaikka älykäs valaistus. On monia tapoja muuttaa rakennuksesi moderniksi ympäristöksi, joka inspiroi yhteistyötä ja keskittymistä. Useimmat vuokralaiset työskentelevät mielellään kiinteistöissä, joissa on erilaisia työtiloja. Klassiset kokoushuoneet eivät ole ainoa vastaus. Monet kiinteistönomistajat perustavat taloonsa yhteisen työskentelyalueen, jonka vuokralaiset voivat varata tarpeen mukaan. Tilojen hallinnointiin voikin tuoda helposti joustavuutta työpiste- ja tilavarausjärjestelmän avulla. Jos tilaa on vähän, harkitse vaihtoehtoisia tiloja, kuten fokuskoppeja tai yhteisön oleskelutiloja. 4. Kerää palautetta ja toimi sen mukaan Tarpeiden kartoittaminen ja toiveiden kuunteleminen on ensisijaisen tärkeää vuokralaistesi tyytyväisyyden kannalta. Harkitse kuukausittaisen kyselyn lähettämistä vuokralaisille ja heidän työntekijöilleen. Saatat esimerkiksi oppia, että lisää tiimejä tulisi paikalle, jos rakennuksen ravintola tarjoaisi monipuolisempaa lounasta. Tai ehkä he haluavat penkkejä tai pöytiä ulos. Nämä ovat joitakin niistä monista asioista, jotka voit tietää vain, jos vuokralaisesi kertovat ne sinulle. Viestinnän on tärkeää olla myös kaksisuuntaista. Aina kun teet kiinteistössäsi muutoksia tai parannuksia, ilmoita siitä kaikille vuokralaisille. Hyvätkin ratkaisut voivat jäädä hyödyntämättä, jos niistä ei tiedetä. Hyvä kumppani tekee asiat helpoksi Onneksi moniin kiinteistösi toimintaa parantaviin ratkaisuihin on olemassa hyvät kumppanit. Me Systamilla olemme vierailijahallinnan kotimainen markkinajohtaja. Systam Visit -palvelumme varmistaa, että kiinteistösi vastaa tämän päivän tarpeita. Se soveltuu satunnaisten vieraiden vastaanotosta aina tuhansiin päivittäisiin kävijöihin ja sen avulla voidaan kattaa niin vierailijoiden, urakoitsijoiden kuin muiden palveluntuottajien liikkuminen kiinteistössäsi. Katsotaan yhdessä teille sopiva ratkaisu – me hoidamme loput. Huolehdimme sujuvan käyttöönoton ja toimituksen. Oma nimetty Success Managerinne on tilauksen jälkeen yhteydessä jokaiseen vuokralaiseen ja huolehtii heille sopivat yksilölliset vierailupolut ja asetukset. TUTUSTU RATKAISUUMME USEAN YRITYKSEN KIINTEISTÖILLE VARAA ESITTELY Lue myös Katso kaikki ajankohtaiset Blogit Vierailijahallinta ja turvallisuusperehdytykset osana turvallisuusstrategiaa 26/08/2024 Blogit NIS2-direktiivi asettaa uudet tietoturvastandardit vierailujen hallintaan 28/05/2024 Blogit GDPR-säädösten vaietut vaikutukset 12/03/2024 Blogit Asiakastarina: Kesko paransi tilojensa hallintaa ovenpielinäytöillä – ja sai etuja, joita ei osannut edes odottaa 12/10/2023