Toimistot ja yrityskiinteistöt

Sponda

Systam Visit -palvelu täytti Spondan tarpeet tietoturvallisesta vierailujen hallinnasta. Nyt kattava kokonaisratkaisu kirjaa vierailijat sisään ja ulos varmistaen samalla positiivisen vierailukokemuksen. Onnistuneen yhteistyön kivijalka Spondalle ovat luotettavuus ja sujuvuus, jotka toteutuvat aina palvelun toiminnasta asiakastukeen ja asiakkuuden hoitoon.

Kokonaisvaltainen vierailijahallinta Spondan pääkonttorilla

Itsepalvelupääte ja uloskirjauspiste miehitetyn aulan apuna

Automaattiset ilmoitukset sekä vieraille että vastaanottajille

Sujuva ja miellyttävä vierailukokemus

Toimivat tilat toimitilojen ammattilaiselle

Sponda on Suomen johtava kiinteistösijoitusyhtiö, joka on erikoistunut toimitilakiinteistöjen omistamiseen, hallintaan, kehittämiseen ja vuokraamiseen Suomen suurimmissa kaupungeissa. Kun yrityksen toimitilat uudistettiin vuonna 2023, oli vierailujen hallinnan uudistaminen myös ajankohtaista. Tärkeitä asioita Spondalle olivat helppo ja turvallinen kokonaisratkaisu sekä heille sopiva laitteisto.

Luotettava kokonaisratkaisu vierailujen hallintaan

Sponda teki kattavaa vertailua markkinoilla olevista vierailijahallinnan ratkaisuista. Teknologiajohtaja Timo Pantsari kertoo Systam Visit -palvelumme nousseen kirkkaasti kärkeen tarjoamalla kokonaisratkaisua, johon muut kilpailijat eivät yltäneet.

“Parasta Systamin vierailijahallinnassa on sen kokonaisvaltaisuus. Siinä on kaikki tarvittava yhdessä paketissa ja käyttäjäkokemus on loistava niin vierailijoille kuin henkilökunnalle.“

Timo Pantsari

Chief Technology Officer, Sponda

Kun keskustelemme siitä, mitä hyötyä palvelumme Spondalle tuo, vilahtaa lauseissa usein yksi asia – helppous. Palvelumme helpottaa arkea automatisoimalla monia vieraiden vastaanottoon liittyviä toimintoja. Se kerää ja tallentaa vierailijatiedot turvallisesti mahdollistaen tarkan seurannan siitä, kuka on tiloissa ja milloin. Helppous ulottui myös käyttöönottoon, joka Spondan bisnesteknologiajohtaja (Head of Business Technology Operations) Terhi Siitosen mukaan sujui mallikkaasti. Suoraviivainen toiminta ja yksinkertainen ratkaisu säästivät merkittävästi aikaa, kun yrityksen henkilöstön ei tarvinnut uhrata energiaansa sisäiseen käyttöönottoon.

”Koska palvelu on täysin automatisoitu, meidän ei täytynyt kouluttaa omaa henkilökuntaamme sen käyttöön lainkaan.”

Vierailijahallinnan yksi keskeinen hyöty on myös sen lisäämä turvallisuus niin ihmisten kuin tietojen osalta. ISO 27001 -sertifioituna yrityksenä Sponda työskentelee määrätietoisesti tietoturvallisuutensa kehittämiseksi. Palvelupäällikkö (Service Manager, Hyper Cloud and Digital Channels) Timo Sorsan mukaan sertifikaatin vaatimukset olivatkin keskeisessä osassa vierailijajärjestelmää valittaessa.

”Tarvitsimme luotettavan järjestelmän vierailijaliikenteen seuraamiseksi tiloissamme. Systam Visit auttaa meitä noudattamaan ISO 27001-sertifikaatin vaatimuksia ja parantamaan turvallisuutta, luoden samalla miellyttävän vierailukokemuksen.”

Luotettavuus on Spondalle näkynyt niin palvelun toimintavarmuutena kuin luottamuksen arvoisena kumppanuutena.

Sujuvilla vierailuilla parempia kokemuksia

Mutta millaisen kokemuksen vieraat tarkalleen ottaen saavat nyt Spondan pääkonttorilla? Kutsutut vieraat saavat ennen vierailuaan ennakkoviestin, joka sisältää tapaamisen tiedot, saapumisohjeet sekä QR-koodin kirjautumista varten. Saapuessa tiloihin vieraan vastaanottaa hymyilevä aulapalvelu sekä sisäänkirjautumisessa avustava Systam Table X -itsepalvelupääte. Kompakti ja tyylikäs pääte sopii Spondan upeisiin uusittuihin toimitiloihin täydellisesti luoden vakuuttavan ja yritysilmeen mukaisen vastaanoton.

Tietojen kirjaaminen päätteellä käy näppärästi, QR-koodilla vain muutaman sekunnin, ja tiedot tallentuvat turvallisesti pilveen. Kirjautumisen päätteeksi vieraalle tulostuu vierailijakortti, jossa on mukana myös vierailijoille tarkoitetut Wi-Fi-tunnukset. Vastaanottajalle ilmoitetaan automaattisesti saapuvasta vieraasta eikä turhaa odottelua synny.

Ulko-ovella vierailijan hyvästelee erillinen uloskirjauspiste, jossa vierailijakortin voi lähtöleimauksen jälkeen palauttaa lukittuun laatikkoon. Mietitty kokonaisuus ja sen tarjoama sujuvuus luovat positiivisia vierailukokemuksia, mikä Spondalla nähdään isona etuna yritysmielikuvalle.

Hyvästä yhteistyöstä kertoo mielellään

Kokemukset yhteistyöstä kanssamme ovat Spondalla pelkästään positiivisia. Kiitosta saamme niin palvelun helppoudesta ja luotettavuudesta kuin proaktiivisesta ja nopeasta asiakastuesta. Timo Pantsari kertookin heidän suosittelevan Systamia mielellään.

“Yhteistyö Systamin kanssa on ollut loistavaa! Kysymyksiimme vastataan ja jos mitään ongelmia ilmenee, ne käsitellään ja hoidetaan välittömästi. Suosittelemme Systamia kaikille keskisuurille ja isoille yrityksille, jotka haluavat tehostaa vierailujensa hallintaa parantaen samalla vierailukokemusta.”

Sponda Oy on Suomen johtava kiinteistösijoitusyhtiö, joka on erikoistunut toimitilakiinteistöjen omistamiseen, hallintaan, kehittämiseen ja vuokraamiseen Suomen suurimmissa kaupungeissa. Asiakaslähtöisillä ratkaisuilla ja korkealaatuisilla kiinteistöillä Sponda luo aktiivisesti alan parhaita käytäntöjä, toimii vastuullisesti ympäristön ja kaupunkikuvan kehittäjänä sekä tukemalla asiakkaitaan.

Ratkaisumme Spondan pääkonttorilla

Systam Visit -vierailijahallinta
  • Työkalut aulapalvelulle vierailujen hallintaan.
  • Monipuolinen hallinnan ja raportoinnin näkymä.
  • Vieraan ennakkoviestit ja nopea kirjautuminen QR-koodilla.
  • Itsepalvelupääte Systam Table X integroidulla QR-koodin lukijalla ja vierailijakorttitulostimella.
  • Uloskirjauspiste Systam SignOut vierailijoiden helppoon lähtöleimaukseen.
  • Automaattiset ilmoitukset sekä vieraalle että vastaanottajalle.

Tutustu myös

katso kaikki referenssit